Thursday, May 5, 2016

GUNA APPS HOTEL QUICKLY BOLEH DAPAT HARGA SEBILIK RM3 !


Ingin saya berkongsi satu apps untuk booking penginapan yang boleh anda gunakan untuk last minute booking, dengan harga yang sangat murah. Silap-silap, boleh redeem free stay. Moga perkongsian ini dapat membantu orang ramai yang suka travel.

Sejak mengembara ke beberapa tempat selama beberapa tahun yang lalu, rakan saya memperkenalkan satu aplikasi bernama 'Hotel Quickly' dan dari situlah permulaan saya sebgai 'hotel reviewer'.

Banyak penginapan yang telah saya book melalui apps tersebut. Harga yang saya peroleh juga amat memeranjatkan. Bayangkan, saya hanya perlu membayar RM3 untuk menginap di hotel bertaraf 3 bintang di Kuching, Sarawak. Saya juga pernah mendapat harga RM30 bagi hotel 4 bintang dan RM80 untuk hotel bertaraf 5 bintang. Saya ada bukti menunjukkan foto-foto hotel yang saya dapat pada harga tersebut.

Tak kisahlah berapa bintang sekali pun, yang penting harganya murah, bersih dan selesa. Bagaimana nak mendapatkan harga-harga hotel di Asia seperti itu? Sila ikuti langkah-langkah yang saya kongsikan di bawah:



  1. Muat turun aplikasi Hotel Quickly pada smartphone anda melalui Apps Store atau Google Play Store.
  2. Daftar akaun secara percuma atau gunakan akaun Facebook anda.
  3. Selepas daftar, klik pada ikon '3 line melintang' pada atas sebelah kiri di skrin smartphone anda.
  4. Pergi ke bahagian Kredit dan klik Redeem Voucher.
  5. Masukkan kod promosi, 'MATIF' dan klik Redeem Voucher (hanya boleh ditebus dalam masa 24 jam selapas anda memuat turun aplikasi Hotel QUickly. Jadi, redeem code ini dengan segera walaupun anda belum tetapkan tarikh untuk menginap di hotel yang anda pilih. Jika tidak, rugilah voucher RM40!)
  6. Selepas klik, anda akan mendapat kredit percuma bernilai RM40.
  7. Dari situ, anda akan dapat melihat harga-harga hotel selepas ditolak dengan diskaun voucher RM40.
  8. Pastikan langkah-langkah di atas diikuti dengan betul untuk mendapatkan voucher kredit.




Untuk mendapat seperti saya yang pernah mendapat satu bilik hotel 3 bintang pada bayaran RM3, anda perlu buat kerja sikit. Tetapi mudah saja iaitu dengan sistem point collection.

Kongsikan kod promosi yang Hotel Quickly berikan kepada anda itu pada rakan-rakan, ahli keluarga atau saudara mara anda apabila mereka menginap di hotel serata asia termasuk Australia.

Apabila anda share kredit RM40 yang anda dapat pada awalnya tadi pada seorang rakan, contohnya, anda akan mendapat pulangan RM5 apabila mereka menekan butang Redeem dan RM40 jika mereka terus tempah hotel dengan kredit anda.

Jadi, bayangkan anda merancang untuk duduk di hotel pada harga RM150. Sementara dua rakan anda sudah menempah hotel menggunakan kod promosi anda. Maknanya anda akan mendapat kredit RM80 (RM40 x 2). Jadi, hotel yang anda nak menginap tadi harganya sudah menjadi (RM150-RM80) bersamaan RM70 sahaja.

Lebih dari separuh harga diskaun yang anda dapat daripada apa yang orang lain bayar. Itu kalau hotel harga RM150. Kalau harga RM100, anda cuma bayar RM20 sahaja untuk satu malam.

Perlu diingatkan bahawa, apps ini untuk mereka yang suka menempah bilik hotel pada saat-saat akhir. Itu sebablah boleh dapat harga yang gila murah seperti itu. Pasti ada yang akan bertanya, kalau hotel di luar negara bagaimana? Takkan nak tunggu 7 hari sebelum tiba baru nak buat tempahan saat akhir? Buatnya habis bilik.

Ada jalan yang mudah iaitu buat back up plan dengan menempah bilik yang sama di Agoda atau Booking.com dengan memilih opsyen 'Tempahan Boleh Dibatalkan Sebelum ketibaan Tanpa Sebarang Caj,". Jadi apabila anda berjaya mendapat harga murah dengan Hotel Quickly pada saat akhir, anda boleh batalkan tempahan di dua laman yang dinyatakan sebelum ini dan kekal dengan menggunakan khidmat Hotel Quickly. - Mohamad Atif
Load disqus comments

0 comments